سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که تکبّر می ورزد، چیزی فرا نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

حدیث معراج

نقطه جامعه آرمانی علی (ع)، حکومت امام زمان (عج) است

امام جمعه مشهد گفت : نقطه جامعه آرمانی علی (ع)، حکومت امام زمان (عج) است ، لذا برای رسیدن به جامعه آرمانی حضرت علی (ع) باید تلاش کرد.
آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، با اشاره به به اهمیت علی شناسی بیان داشت: علی تباری و شناخت تبار علی مهم تر از علی شناسی است، زیرا در طول تاریخ کسانی بودند که حضرت علی (ع) را به خوبی می شناختند، و حتی نویسنده ی مسیحی که علی (ع) ومکتب حضرت علی (ع) را قبول ندارد در 60 سال گذشته ، 5 جلد کتاب نوشته است، که در نوع خود بی نظیر است .

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند شناخت تبار علی (ع) هستیم، افزود: بعد از انحرافی که در خط امامت پیش آمد و زمانی که حضرت علی (علیه السلام ) قدرت را بدست گرفتند امیرالمومنین(ع) که به دنبال احیا امت جامعه دینی پیامبر بودند، مسئله جامعه سازی علی تباری در کانون آرمان امام علی (ع) مطرح شد.

آیت الله علم الهدی ، جامعه علی تبار ، جامعه آرمانی حضرت علی (ع) که در رأس آن شیعیان برای ساخت این جامعه کمک می کنند را دارای 4 اصل عنوان کرد وافزود : علی (ع) فرمود:" تقوا، اجتهاد ، عفت و مقاومت ، 4 اصل جامعه علی تبار است" و جامعه اسلامی با این 4 اصل علی تبار خواهد شد.

وی از تقوای اجتماعی در جامعه که می خواهد با آرمان علی (ع) همراه باشد، گفت واظهار داشت : جامعه علی تبار تقوای اجتماعی می خواهد که با محوریت حلال و حرام الهی همراه باشد .

عضو مجلس خبرگان رهبری ، اجتهاد از منظر علی (ع) را همان اجتهادی عنوان کرد که در فقه تعریف شده است و افزود : اجتهاد، یعنی آزاد کردن همه امکانات ، استعداد ها، توانایی هایی که دارد، و در زندگی اجتماعی و سیاسی آنها را به استخدام در بیاورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه 26 خرداد سالروز شهدای موتلفه بود گفت : این شهدا تابلوی تشخیص اجتهاد بودند که با توانمندی فکری را به کار گرفتند و دنبال رو امام (ره) بودند و استعدادها و توانمندی ها را در عرصه عمل به کار گرفتند و در میدان برخورد با طاغوت جان دادند، اینها الگوی اجتهاد بودند.

وی مقاومت را همان پایداری برای رسیدن به نظام اسلامی و حفظ نظام عنوان کرد وافزود: عفت در آرمان امیرالمومنین یک اصل قابل توجهی است عفت اجتماعی مظهر جامعه و زندگی است که باید به عنوان اساس اصلی در زندگی ما قرار گیرد.

وی تصریح کرد : عفت اجتماعی وقتی محقق می شود که الگوی شهرداری شهرها با الگوی شهرداری کشورهای لائیک و بی دین گرفته نشود ، وقتی مسئولین شهرداری برای الگوی شهری به کشورهای کفرسفر می کنند ، نمی توان عفت که یکی از اصل های جامعه آرمانی علی (ع) است را در جامعه اسلامی اجرا کرد .

وی با بیان اینکه امروز بیش از یک میلیون جوان در مراسم اعتکاف در مساجد ایران شرکت کردند ، افزود: متاسفانه مسئولین در برنامه ریزی برای جوان ها ، جوان متدین را نمی بینند و برای خوش گذاری عده ای جوان هرزه و برای کمک به هرزه گری این جوان برنامه ریزی می کنند .

آیت الله علم الهدی افزود: امسال بیش از 4هزار جوان دختر وپسر در مسجد گوهر شاد حرم مطهر حضرت رضا (ع) معتکف شدند ، خوش گذاری جوان متدین ما همین آرامش و نماز شبی است که در این مسجد می خواند ، این خوشی جوان که همراه با آرامش قلب و حضور خداوند در زندگی اجتماعی و فردی است همان عفت مورد نظر علی (ع) در جامعه علی تبار است .

وی تأکید کرد : مدیران فضای واقعی جامعه و آمار واقعی جامعه برای برنامه ریزی ویژه جوانان را ببینند ، نه آماری که در فضای مجازی توسط سایت های دشمن ، جوانان ایرانی را افسرده معرفی می کنند که مطالبه آزادی دارد ، در صورتی که جوان مسلمان ایرانی آزاد است که خودش انتخاب کرده سه روز برای رسیدن به تقوای الهی معتکف مساجد کشور شود.

وی با تقدیر از فرمانده ناجا در خراسان ، برای طرح امنیت اخلاقی که از 28 خرداد سال جاری در مشهد و خراسان رضوی اجرا می شود ، افزود : نقطه جامعه آرمانی علی (ع)، حکومت امام زمان (عج) است ، لذا برای رسیدن به جامعه آرمانی حضرت علی (ع) باید تلاش کرد.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/6/21 ::: ساعت 11:43 صبح :::   توسط قاسم 
    نظرات شما: نظر
    داغ کن - کلوب دات کام