سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند آن را دوایی قرار داد که با آن دردی و نوری که با آن ظلمتی نیست [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
 

 

 

حدیث معراج

هفت سین عشق

سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم.( یس/58

سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین . ( صافات /79)

سلامٌ علی اِبراهیم . ( صافات/109)

سلامُ عـَلی موُسی و هارون . (صافات/120)

سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین . ( زمر/73)

سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر. ( قدر/5)

سلامُ علی آلِ یاسین . ( صافات/130)

هفت سین باستانی: سیب سرخ ، سنجد ، سماق ، سرکه ، سمنو ، سبزه ، سیر

هفت سین رزمندگان در زمان جنگ: سرنیزه ، سیم خاردار ، سنگر ، سیم چین ، سنبه ، سجاده ، سینه خشاب

هفت سین روستایی: سبزه ، سنبلاتیو ، سه پایه ، سبد ، سیل بند ، سبو ، سبوس

هفت سین بدن :سر ، سیاهرگ ، سرخرگ ، سر انگشت ، سنگ کلیه ، سینه ، ساق

عید نوروز برهمه شما مبارک

شمه عیدمبارکا





  • کلمات کلیدی : هفت سین، سنجد، سرخرگ، سبد، خشاب

  • ::: دوشنبه 91/12/21 ::: ساعت 5:9 عصر :::   توسط قاسم 
    نظرات شما: نظر

    پرسش:

    چگونه می توان با خدا ارتباط قلبی برقرار کرد؟

    پاسخ:

    برای راهیابی به جواب مناسب توجه به نکته های ذیل مفید است:
    بهترین راه ارتباط قلبی با خدا که از آن به تقرّب الهی نیز یاد می شود، همان راه های فکری و اعتقادی و عملی است که در شرع مقدس بازگو شده. برخی از این راه ها و روش های انجام اعمال واجب و بعضی دیگر انجام اعمال مستحب است. اگر کسی بخواهد با خالق هستی بخش خود ارتباط برقرار نماید، می تواند با آن اعمال با او به نجوی بپردازد. نیایش در اینجا به چند نمونه از آن اعمال اشاره می شود:
    1. نماز شب: در روایتی آمده که خدای متعال به حضرت موسی فرمود: «ای فرزند عمران، دروغ می گوید آن کس که گمان می کند مرا دوست دارد و همین که شب می رسد از من روی می گرداند و می خوابد، مگر نه این است که هر محبی خلوت با محبوب خویش را می خواهد؟ هان ای فرزند عمران، بدان که من بر دوستان خود مطلع هستم، آن گاه که تاریکی شب آنان را فرا می گیرد، چشمان دل آنان را به سوی خود بر می گردانم و عقوبت هجران و سخط خویش را در برابر چشمانش مجسم می نمایم، از روی مشاهده با من خطاب می کند و از روی حضور با من سخن می گوید. ای فرزند عمران، در تاریکی شب ها از قلب خویش خشوع را نثار کن و از بدن خویش خضوع را، و از چشمانت اشک را، که تو مرا نزدیک خواهی یافت.»
    از این روایت بخوبی بدست می آید که یکی از بهترین راه های ایجاد ارتباط قلبی با خداوند، نماز شب است که انسان در خلوت تاریکی شب، با محبوبش راز و نیاز نماید.(1)
    2. عمل دیگر که براساس روایات تأثیر فراوانی در ارتباط قلبی با خدا دارد، تلاوت قرآن کریم است. تأکیدات آیات و روایات به تلاوت قرآن به خوبی نشان می دهد که آثار و برکات این کتاب نورانی در موارد مختلف از جمله در ایجاد ارتباط با خداوند نقش اساسی دارد.(2)
    3. مداومت بر تسبیح حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ ، بعد از نمازهای واجب نیز در ایجاد ارتباط قلبی انسان با خداوند مؤثر است. ادامه مطلب...




    ::: شنبه 91/12/19 ::: ساعت 4:3 عصر :::   توسط قاسم 
    نظرات شما: نظر

    قانع کردن والدین به ازدواج

      
    -برای اطلاع یافتن خانواده از خواسته شما(ازدواج)؛لازم است بصورت تدریجی وارد صحنه شوید.ابتدا بصورت شوخی و مزاح گاهگاهی مساله رابطور غیر مستقیم با والدین مطرح کنید.مثلا خطاب به مادر:«مادر اگه یه عروس داشتی تو کارها به تو کمک می کرد...»در مرحله بعد به مسائل دینی در این زمینه اشاره کنید که بر والدین واجب شرعی است که در صورت تمکن مالی برای فرزند خود که در خطر گناه است همسر اختیار کنند.و یا از اهمیت ازدواج در اسلام به آنها بطور غیر مستقیم بگوئید.پیامبر فرموده هر کس ازدواج کند نصف دین او احراز شده و نصف دیگر آن در تقوا است.
    - می توانید چند روزی به هر بهانه ای از والدین و خانه دور شوید(مثلا ترتیب دادن یک مسافرت یا...) و قبل از آن نامه ای را خطاب به والدین بنویسید و در آن از اهمیت ازدواج و اینکه والدین اگر فرزند خود را دوست دارند حتما برایشان مهم است که او از لحاظ روحی و روانی سالم بماندو ... مردانه وارد میدان شوید!
    http://www.aviny.com/Occasion/Ahlebeit/Fatemeh/Ezdevaj/87/images/halghe.jpg
    -شاید دردفعات ابتدائی با مخالفت شدید والدین(شاید) روبرو شوید ولی از خواسته خود دست برندارید و لطفا ترس از تمسخر والدین و اطرافیان و خویشاوندان مانع کار شما نشود!ناراحتی خداوند عالم سخت تر است(در صورت افتادن در گناه در صورت عدم ازدواج) یا ناراحتی های موقت والدین؟!«من نمی گویم سمندر باش یا پروانه باش/گر به فکر سوختن افتاده ای مردانه باش!»
    - از فرد واسطهای مثل پدر بزرگ، مادر بزرگ یا یکی از اقوام دیگر که واسطه نزدیک تری با آنها داریدکمک بگیرید و از وی بخواهید موضوع را به طور غیر مستقیم به خانواده محترمتان منتقلکنند.
    -. لازم است قبل از هر اقدامى، در مورد خانواده و شرایط دیگر دختر خانم تحقیق کنید چه بسا که با تحقیق در این موارد نظر شما دگرگون شود. بنابراین با اطلاعاز شهر و محل سکونت خانواده ایشان، با کمک آشنایان و افراد مورد اعتماد خود، تحقیق کنید و به نتیجه برسید. زیرا با یکى دو بار مشاهده ظاهرى فرد نمى ‏توان دقیقا او راشناخت و باید تحقیق در این مسأله حساس و سرنوشت‏ ساز همه‏ جانبه و از دقت کافى برخوردار باشد.
    به هیچ وجه اقدام به برقراری رابطه مستقیم با دختر مورد نظرتان نکنید زیرا این امر باعث کاهش اعتماد والدین شما به شما و آن دختر می شود و باعث می شود که آنها بهانه ای را برای رد کردن ایشان داشته باشند.





  • کلمات کلیدی : والدین، ازدواج

  • ::: پنج شنبه 91/12/17 ::: ساعت 11:28 صبح :::   توسط قاسم 
    نظرات شما: نظر


    زهر و عسل2
    برخی از مردان در ازدواج موقت به شهوت خود"لعاب دینداری" می‌دهند با عنوان رسیدن به ثواب،کمک به یک انسان ،و... به ازدواج تاریخ‌دار روی‌ می‌آورند و تنها به چیزی که فکر نمی‌کنند همدلی و کمک به آن زن. و برخی  که قلبمه‌ای از کثافت هستند با هزار ترفند عاطفی و... دختران باکره را به این کار و مرداب می‌کشند و او را از زندگی آرام خود دور می‌کنند.

    مرام لوتی‌گری 1
    به مردان باید گفت داستان علی‌گندابی را بخوانند. همو که برای این که مهر زن غریبه‌ای به او کار گر نشود و رابطه آن زن با همسرش خراب نشود کلاه از سر بر می دارد و موهایش را ژولیده می‌کند و سر و وضع خود را به شکل افراد شلخته در می‌آورد.

    مرام لوتی گری2
    «مردی اهل و عیال خود را سوار کشتی کرد. کشتی در چنگ امواج گیر کرد و شکست. از آن کشتی تنها همسر آن مرد نجات پیدا کرد. زن بر تخته پاره‌ای از کشتی نشست. امواج او را به جزیره‌‌ای برد. در آن جزیره راهزنی زندگی می‌کرد که همة کارهای ناشایست را مرتکب شده بود. راهزن یک دفعه با زن مواجه شد نگاهی به او کرد و گفت: آدمی زاده هستی یا پری؟آدمی زاده‌ام. شعله‌های شهوت در دل مرد زبانه‌کشید مرد خواست عطش میل خود را با کام از او بنشاند، زن بر خود لرزید. راهزن که حالت روحی او را دید گفت: چرا به خود می‌لرزی؟ اشاره به آسمان کرد و گفت:از خدا می‌ترسم، تاکنون چنین کاری نکرده‌ای؟ گفت: به عزّت خدا سوگند، خیر، راهزن گفت: با این که هرگز این کار را نکرده‌ای و من با زور از تو می‌خواهم،این چنین از خدا می‌ترسی، به خدا قسم که من سزاوارترم بدین ترس و هراس، پس پشیمان شد و توبه کرد و به خانه‌اش روانه گردید. در راه با راهبی هم مسیر شد. گرمی آفتاب آنها را اذیت می‌کرد. راهب به آن جوان گفت: دعا کن تا خدا بر سر ما سایه اندازد تا آفتاب ما را نسوزاند، راهزن گفت: پرونده‌ام سیاه است و حیا می‌کنم از خدا چیزی بخواهم. راهب گفت: ‌پس دعا می‌کنم تو آمین بگو. راهب شروع کرد به دعا و جوان آمین گفت. در آن حال ابری بر آنها سایه انداخت و زیر سایة ابر مقداری با هم راه رفتند تا راهشان جدا شد و راهب دید آن ابرها از آن به بعد تنها بر سر آن جوان حرکت می‌کند، با حیرت پیش جوان بازگشت و پرسید تو چه کار کرده‌ای؟!، جوان داستان را شرح داد و راهب گفت: توبة تو مستجاب شده و به همین دلیل دعایت هم قبول شده است .بعد از این مواظب باش گوهرتوبه‌ات را نشکنی .


    آزمون: دم خروس وقسم حضرت عباس
    یک آزمون کوچک از این افراد همه چیز را روشن می‌کند اینکه آیا به واجبات خود همان قدر اهمیت می‌دهند یا فقط دنبال هوس خود است. برخی ادعای دینداری می‌کنند ولی از نماز، خمس و...استقبال عملی نمی‌کنند. هر کاری می‌کنند حق و ناحق می کنند و...
     خانمی می‌گفت:مدیربانکی به بهای دادن وام من را به ازدواج مدت دار درآورد. آیا یک فرد متدین با بیت المال مردم اینکار را می‌کند؟ و آن را برای هوسش و رام کردن دیگری به کار می‌برد به گونه‌ای که اگر آن زن قبول نکنداز وام محروم بماند؟
    مردی که می‌تواند به بیت المال مردم خیانت کند و بی‌انصاف باشد حرمتی‌ برای شما قائل نیست. بنابراین اگر زنی مجبور شود ازاین ازدواج سود ببرد باید ازمرد آزمون بگیرد؛ آزمون انسانیت و وجدان اخلاقی.

    شعار این هشدار
    امام حسین(ع) :لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب ؛ 
    جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد.


    -------------------------------------------

    مجلسی، بحار الانوار، موسسه الوفاء، 1403 ق،ج 14، ص 507،روایت از امام سجاد-ع-).

     تحف العقول ، ص 251





  • کلمات کلیدی : خیانت، لوتی گری، بیت المال

  • ::: پنج شنبه 91/12/17 ::: ساعت 11:18 صبح :::   توسط قاسم 
    نظرات شما: نظر

     

    زهر و عسل1
    این عبارت را شاید شنیده باشید: ما قُصد لم یقعْ و ما وقع لم یُقصدْ؛ آن‌چه منظور بود واقع نشد و آن چه واقع شد مقصود نبود. باحدود 40 زنی که تجربه ازدواج مدت دار را داشتند مشاوره تلفنی داشته‌ام اگر بگویم پیام اغلب قریب به اتفاق آن‌ها پیام بالا بود بیراه نگفته‌ام. بسیاری از زنان بیوه درتنگی قافیه که قرارمی‌گیرند تن به ازدواج مدت دار می‌دهند همان‌هایی که تا مدتی قبل از این بحث تنفر داشتند.


    به حکم ویژگی‌های روان‌شناختی‌، زنان عاطفه محورند و مردان جنسی‌محور. به همین دلیل در بسیاری از مواقع در این ازدواج زن و مرد گویی از دو کشور بیگانه با زبان‌های مختلف هستند که مجبورند با هم باشند ولی حرف همدیگر را متوجه نمی‌شوند. در این وسط اغلب زنان سرشان کلاه می‌رود یا بی‌کلاه می‌ماند.


    زنی که مهرطلب بوده و نازکننده، نازکشی نمی‌بیند و مجبور است با کسی همراه شود که سنخیتی نمی‌بیند.گفته‌اند: الغریقُ یَتشبثُ بکلِ حشیشٍ؛ کسی که درحال غرق است به هرخس وخاشاکی چنگ می‌زند، بنایراین بعید نیست زنی به دلیل حیا به مردی وابسته شود که تنها از با او (زن)بودن بهره‌کشی جنسی رامی‌خواهد و نتواند اعتراض کند که من هم آدمم مرا رعایت کن ای کاش می‌توانستم چند فایل صوتی این زنان را در اختیارتان قرار دهم تا بفهمیم که ما حق نداریم با یک انسان به شکل حیوان برخوردکنیم.


    اما از جایی که در موارد محدود(بسیارمحدودی) می‌بینم که واقعاً برای مرد و زن گریزی از این ازدواج نیست. ناچارم به زنان که آسیب‌پذیرند هشداری دهم. با کسی که وقت ندارد، دزدکی ازدواج می‌کند و اضطراب لو رفتن ازدواجش را دارد، اهل هر ارتباطی (مشروع و نامشروع) است، خیانت کار است و همان کار را برای خواهر یا دخترش که در شرایط شما باشد نمی‌پسندد و...ازدواج نکنید چرا که ته آن احساس بی‌ارزشی‌ وحقارت و افسردگی است. بسیاری از زنان که تن به این ازدواج می‌دهند درحسرت چند دقیقه همدلی و همکلامی مرد می‌سوزند و مرد در شهوت مستانه‌اش بی‌خبر از این که زنی را پایمال می‌کند. به دلیل این نکات بسیاری از مردان با من مخالف اند اما اسلام می‌گوید:
    یکی از حقوقی که برادران دینی دارند این است که آن‌چه را برای خود و وابستگان می‌پسندد برای دیگران هم بپسندند وآن چه را برای خود و متعلقات خود نمی‌پسندند برای‌ دیگران هم نپسندند.


    شعار این هشدار
    اگر عده‌ای هوس‌باز، حکم خدا درباره ازدواج تاریخ‌دار را به بازی گرفتند دلیل ناکارآمدی آن نیست.





  • کلمات کلیدی : ازدواج، عاطفه

  • ::: پنج شنبه 91/12/17 ::: ساعت 11:15 صبح :::   توسط قاسم 
    نظرات شما: نظر
       1   2      >
    داغ کن - کلوب دات کام